Hızlı Diş Teli Tedavisi

Hızlı diş teli tedavisi , ABD’de son yirmi yıldır geliştirilmekte olan yeni bir ortodontik tedavi şeklidir ve ülkemizde de ortodontistler tarafından uygulanmaktadır.. Son zamanlarda teknoloji İngiltere’nin kullanımına sunulmuştur. Hızlı diş teli tedavisi  benzersiz bir patentli üçgen braket sistemi ve özel olarak yapılmış ekstra esnek bir tel kullanır. Başlangıçtan bitişe kadar tedavi, dişlere çok hafif kuvvetler uygulayan sadece bir tel kullanır. Bu nedenle, hastalar diğer sabit sistemlere göre daha az rahatsızlık ve ağrı hissederler. Ayrıca, cihaz mümkün olan en kısa sürede mükemmel sonuçlar elde edebilir.

• Dişleriniz çarpık, bükülmüş veya yanlış hizalanmışsa, bu sizin için bir tedavi olabilir.
  • Devrimci yeni ortodontik sistem
  •  Gelişmiş teknoloji uygun maliyetli, hızlı ve güvenli bir tedavi sağlar
  •  Geleneksel parantezlerin gerektirdiği kablo serileri ve sıkma prosedürlerinin aksine sadece bir ortodontik tel kullanır
  •  Hızlı sonuçlar – geleneksel parantezlerin yaklaşık yarısı
  •  Çok az rahatsızlık
  •  Düşük maliyet
  •  Diş çekimi gerekmez
  •  Bir tutucu giymek için daha az zaman
  •  Azaltılmış çürüme riski

Standart Sabit Diş Teli

Araştırmalara ve hastalar üzerindeki klinik kullanım sonuçlarına dayanarak, yeni sistem diş teli tedavisi geleneksel sabit ayraçların tüm faydalarına sahip bir diş hizalama sistemi sunar Geleneksel sabit diş telleri dişlerin köklerine paralel olarak çalışır ve sonuçların elde edilmesi yıllar alabilir. Ancak Hızlı diş teli tedavisi ile aynı sonuçlar çok daha kısa sürede elde edilebilir. Ortalama olarak bu yaklaşık 3-12 aydır, daha az rahatsızlık söz konusudur. Ayrıca, geleneksel parantezlerin aksine, vakaların büyük çoğunluğunda,diş teli tedavisi sistemi daha iyi hizalama için diş çekimini önler.

Kısa Ortodontik Sistem

Kısa Ortodontik Sistemler, çoğunlukla bir dişin tepesini hizalanmış bir konuma eğerek veya eğerek dişleri düzleştirmeye odaklanır. Bu nedenle, dişlerin köklerinin konumlandırılmasına çok az dikkat edilir. Bu, tedavi bittikten sonra dişlerin orijinal konumlarına dönme riskinin artması nedeniyle önemli bir dezavantaj olabilir. Buna bir nüksetme denir. Bu sistemlere kıyasla Hızlı diş teli tedavisi sadece dişin kronunun pozisyonunu düzeltmekle kalmaz, aynı zamanda köklerin pozisyonunu da düzeltir. Çoğu durumda,  daha hızlı sonuçlar üretebilir.

Herhangi bir ortodontik tedavi ile komplikasyonlardan biri sakız çekilmesidir. Bu, yerlerine hareket ettiklerinde dişin etrafındaki kemiği destekleme kaybından kaynaklanır.Bu diş teli tedavisinin desteklediği söylenen çok önemli bir avantaj, dişin kökü etrafında destekleyici kemiği oluşturabilmesidir. Bu Fastbraces ile dişeti çekilmesi riskinin çok daha az olduğu anlamına gelir.

Geleneksel destek sistemleri ile FASTBRACES® teknolojisi arasındaki temel fark kademeli diş hareketidir. Geleneksel parantezler dişleri iki aşamada hareket ettirme eğilimindedir, ilk önce tacı hareket ettirir ve ikinci olarak kökü hareket ettirir.

Bu şaşırtıcı teknik yıllarca çalışmış ve yapılmış olsa da, zaman alıcı olabilir; normalde hareketin her aşamasının tamamlanması yaklaşık bir yıl sürer. Fastbraces® teknolojisi, aynı anda her iki alana da odaklandığı için bu uzunluğun yarısındaki tedavi sürelerine sahiptir. Bunu yapabilme yeteneği temel mekanik özelliklerden gelir. Fastbraces®, braketlerde yenilikçi bir ‘dirsek’ tasarımı ve birlikte çalışan benzersiz bir şekilde şekillendirilmiş bir tel kullanarak aynı anda kök ve taç üzerine kuvvet uygular.

Parantezler, bir parantez üzerindeki telin ne kadar esnek olabileceğini belirler ve bu, bir telin dişleri ne kadar etkileyebileceğini etkiler. Geleneksel braketler kare ve birbirine yakındır, yani bir telin uygulayabileceği kuvvet sınırlıdır. Bununla birlikte, FASTBRACES® ile, yükseltilmiş bir yuvaya sahip üçgen şekilli braketler, her braket arasında daha fazla boşluk bırakarak daha fazla tel esnekliği sağlar. Sonuçta, bu FASTBRACES®’in hayallerinizin gülümsemesini kısa sürede sunabileceği anlamına gelir.

Hızlı Diş Teli Tedavisi Dezavantajı

Dezavantajı, Invisalign ile kullanılan şeffaf plastik hizalayıcıların aksine braket ve tel sistemini kullanmasıdır. Bununla birlikte, hastalar bunu çok gizli bir seçenek haline getiren diş renkli tel ve seramik braketlere sahip olabilir.

Hızlı Diş Teli Tedavisi İstanbul

Hızlı Diş Teli