Diş Taşı Temizliği

diş taşı temizliği

Diş Taşı Temizliği ; rutin bir işlemdir. Basit bir diş muayenesi sırasında da yapılabilir ancak hasta ayrı bir randevu talep edebilir, bu durumda 15-20 dakikadan fazla sürmez. Şu anda, tedavi için ultrasonik bir tartar temizleyicinin kullanılması en yaygın olanıdır. Bunu genellikle cilalama, kum püskürtme veya kum boncuk muamelesi takip eder. İşlem tamamen ağrısızdır, ancak tartar çevresindeki diş etinin iltihaplandığı veya boyunda aşınma ve yıpranma olduğu durumlar vardır, bu durumda uzmanlar tarafından anestezik jeller kullanılır.

Diş taşı varlığına genellikle kırmızı iltihaplı diş etleri , diş eti kanaması veya sadece rahatsız edici nefes alma gibi diğer rahatsız edici semptomlar eşlik eder . Tartar bir bakteri yatağı olduğu için, tedavi edilmeyen tartar periodontal hastalığa veya diş çürümesine bile yol açabilir.

Dişlerinizi fırçalarken dişlerinizi kontrol etmek iyi bir fikirdir ve eğer tartarın varlığını fark ederseniz en kısa sürede diş hekiminize başvurun. Tartar çıkarıldıktan sonra uzun süre tartarın tekrar ortaya çıkmasını önlemek için, tartar çıkarıldıktan sonra akılda tutulması gereken 5 önemli şeyi bir araya getirdik.

1. Diş taşı temizlendikten sonra ne yemeliyim?

Tartarı çıkardıktan sonra sararmaya veya yeni tartar oluşumuna neden olacağından renklendirici etkisi olan yiyecekler yemeyin. Tartarın çıkarılmasından sonra, dişlerin yüzeyi hala yumuşaktır, bu da renkli yiyeceklerin daha kolay tutulmasını ve daha derin katmanlara girmesini sağlar. Bundan kaçınmak için sadece yapay olarak renklendirilmiş gıdalardan değil, aynı zamanda doğal renklendiriciler içerenlerden ilk 3 saat boyunca kaçınmaya değer. Örnekler arasında pancar, ahududu, böğürtlen ve çoğu kırmızı meyveler bulunur.

Eğer mümkünse, tartar giderildikten sonra, sadece renklendirici etkisi olan yiyeceklerden değil, diğer tüm gıdalardan, özellikle de süt ürünlerinden uzak durun. Ancak bunda ilk üç saatin ardından tamamen doğal bir şekilde hayatınıza devam edebilirsiniz.

2. Diş taşı temizlendikten sonra ne içilir?

Tartar giderildikten sonra sıvı alımı özellikle önemlidir, ancak sadece karbonatsız su tüketilmesi önerilir. Dişte leke bırakabileceğinden karbonatlı ve renkli sıvılardan kaçınılmalıdır. Kırmızı şarap veya çay gibi bazdan renklendirici etkisi olan sıvılardan ilk üç saat kaçınılmalıdır.

Mümkünse tartar temizlendikten sonra kahve içmeyin çünkü bu aynı zamanda tedavinin etkinliğini bozar ve dişlerinizi kolayca lekeleyebilir. Kahve içiyorsanız, kahve ile dişler arasındaki temas süresini azaltmak için bir pipet kullanın.

3. Diş taşı temizlendikten sonra sigara içilebilir mi?

Diş taşı temizlendikten sonra sadece renklendirici gıdalar değil, aynı zamanda sigara içilmesinden de kaçınılmalıdır. Sigara içmek sadece diş taşı temizlendikten sonra değil dişlere de zarar verir, bu nedenle bu alışkanlığı tamamen bırakmak iyi bir fikirdir.

Daha yeni tip elektrikli sigaralar bile bir leke bırakabileceğinden, tartar çıkarıldıktan sonra tavsiye edilmez.

4. İşlem sonrası ağrı olur mu?

Diş taşı tedavisi neredeyse tamamen ağrısızdır ve yumuşak dokular zarar görmediği için sonrasında ağrı hala çok nadirdir. İlk birkaç saat boyunca hafif ağrı, muhtemelen hassasiyet veya hafif diş eti ağrısı yaşayabilirsiniz. Bununla birlikte, hastalar nadiren bu tür semptomları bildirirler.

Ertesi gün veya üçte birinde mevcut olan herhangi bir ağrı fark ederseniz, doktorunuzla iletişime geçin.

5. Tedaviden sonra dişlerim beyazlaşır mı?

Diş taşı temizliğinin hoş olmayan kahverengi ve siyah lekelerden kurtulmanın yanı sıra bir diğer faydası da dişlerinizin daha beyaz hale gelmesidir. Diş taşı çıkarmanın kendisi bir beyazlatma işlemi sayılmaz, ancak sarı lekeler cilalama veya kumlamadan kaybolur ve tekrar güzel beyaz bir gülüş elde edebilirsiniz.

Dişlerinizi uzun süre beyaz tutmak için yeni, yumuşak veya ekstra yumuşak bir diş fırçası satın alıp dişlerinizi dikkatlice fırçalamak isteyebilirsiniz. Etkilenen bölgedeki dişlerinizi doğru fırçalama tekniği ile dikkatlice temizlemek için özen gösterilmelidir çünkü bu, diş eti iltihabı olasılığını azaltabilir ve rejenerasyon sürecini hızlandırabilir.

Ek olarak, diş ipi ve diş arası temizleyici kullanımını tanıtmaya değer. Tartar çıkarıldığında, dişler arası boşluklar genişler, burada daha büyük yiyecek artıklarının sıkışması daha kolay olur ve bunlar düzgün bir şekilde çıkarılmazsa tartar hızla geri döner. Tartarın uzun süre sorun oluşturmamasını sağlamak için ekstra koruma için günde en az bir kez diş ipi, diş arası temizleyici ve gargara kullanın!

Diş Taşı Temizliği , İmplant veya Dental Tourism düşünen hastalarımız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.